Guru bekam ketika di Mesir , Syeikh Soleh Hafny

Kenapa kita berubat?

Tuan puan sekalian, berubat adalah suatu tuntutan dalam agama Islam. Nabi menyebut, tidak ada penyakit yang Allah jadikan melainkan Allah jualah yang menurunkan penawarnya. Nescaya akidah dan kepercayaan orang Islam ialah, penyakit dari Allah dan Allah jualah yang menyembuhkan.Kasih dan sayang Allah kepada hambaNya, lalu diturunkan pelbagai sakit dan penyakit, dan maha rahmat dan kasihNya Allah, Dia menyuruh kita berikhtiar dan mencari penawar yang sudah Allah janjikan.

Maka tidak lain , tidak bukan Rasulullah SAW lah mahaguru dan doktor pertama dalam dunia Islam. Kerana apa? Kerana Allah telah menjanjikan bahawa setiap kata-kata yang terbit dari bibir Rasulullah adalah penawar buat manusia. Anda yakin bahawa semua kata-kata Nabi SAW adalah penawar? . 

Setiap orang yang beriman mestilah menerima inilah i'tikad dan keimanan yang jitu perlu ditanam dalam setiap hambaNya jika mahu mencari penawar dan kesembuhan.Perlunya kita merujuk kepada Rasulullah .

Oleh itu, jadikanlah Rasulullah sebagai rujukan dalam segala permasalahan kita, perubatan, pentadbiran manusia, ekonomi , pemerintahan negara , pengurusan, akhlah dan sebagainya. Nescaya kita akan terselamat, akidah terjaga, dan iman kita terpelihara dari sebarang unsur-unsur syirik kepada Allah.

Ust Sabri
Jurubekam Klinikal Profeisonal 
Pusat Bekam Dungun





Alumni Jurubekam Klinikal Profesional USM Kubang Kerian

(Diiktiraf dan Berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia -
Melalui PERHIJAM No Ahli PERHIJAM 0123 dan 0124)


Ustaz Sabri Yamin

Ustazah Amirah Muda


Pusat Rawatan dan Latihan Koplimentari dan Alternatif,(Pusat Bekam Dungun)No 8, Tingkat Atas, Taman Gemilang Harmoni,Kg Batu 49, Jalan Paka,23000 Dungun Terengganu


Telefon /WhatsApp
0199236645 , 0179086425


0 comments:

Post a Comment