Logo Rasmi dan Definisi Logo Pusat Bekam Dungun 2015

Logo Rasmi  PUSAT BEKAM DUNGUN
Mulai di pakai pada 1.1.2015


DEFINISI LOGO


Hadis diatas Kubah
-Satu hadis Sohih yang di riwayatkan oleh Imam Bukhari yang bermaksud " Tidaklah Allah SWT itu menurunkan sesuatu penyakit, melainkan DIAlah juga yang menurunkan penawarnya ( ubat @ kesembuhan ) "

Warna Merah
-Merah adalah warna darah bersih yang mengalir di dalam tubuh badan manusia , selain dari warna merah asli itu , maka kandungan darah sudah tercemar dengan pelbagai penyakit.

Bulatan Merah
-Rawatan Bekam adalah suatu panduan yang di tinggalkan oleh Nabi SAW. Perawat dan pesakit mesti di dalam lingkungan syariat Islam yang betul,


Kubah Masjid Nabawi
-Mengingati bahawa Nabi SAW menunjukkan Hidayah didalam SUNNAH BERBEKAM.Dan Madinah adalah Negara Islam pertama yang mendaulatkan segala perintah Allah.Kembali mengenang kehebatan dan ketamadunan Islam lampau yang di asaskan dari Negara Madinah al Munawwarah.


Warna Hijau Kubah
-Melambangkan kesucian ajaran Islam yang terkandung didalamnya kesempurnaan segala cara hidup yang menyelamatkan manusia dunia dan akhirat

at Taqwa Asyifa , ar Rohmah
-Dibawah Pusat Bekam Dungun, itu adalah motto perawatan kami iaitu " KETAQWAAN , KESEMBUHAN DAN RAHMAT "



Semoga menjadi moto dan motivasi kepada kami menjalankan sunnah perawatan berbekam , sunnah agung peninggalan Nabi SAW. Allah Akbar..



0 comments:

Post a Comment